مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:002023-12-18سياسي

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم


هزینه شستشو، جابجایی جنازه از غسالخانه تا محل دفن، خرید ترمه، آمدن مداح، خاکسپاری و خورد و خوراک بستگان و دوستانی که آمده اند، هزینه های عجیب و سرسام آوری می شود که وقتی بدانید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، گاه و بی گاه در کوچه و خیابان مراسم تشییع جنازه افراد مختلفی را دیده اید و ناخودآگاه بدون آنکه حتی نام آن میت را بدانید یا اینکه خانواده میت را بشناسید، به جمع مشایعت کنندگان جنازه اضافه شده اید.

اما امروز هنگامی که بستگان و خانواده یک مرده زیر تابوت وی می گریند، معلوم نیست که به حال خود و غم فراق عزیز از دست رفته شان گریه می کنند یا اینکه از زور خرج و مخارجی که بر روی دوش آنها افتاده است، می گریند.

هفت روز و هفت شب اولین وعده عزاداری است، البته ممکن است یک روز بعد از مرگ میت، وی را دفن می کنند تا احیانا اقوام از راه های دور و نزدیک برسند و خلاصه مراسم عزاداری تکمیل باشد.

هزینه های دفن، کفن، تشییع، ترحیم، هفته، چهلم در این اوضاع نابسامان اقتصادی برای افراد متوسط به پایین به طور قطع و یقین کمرشکن است.

تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در  این مراسمات که به ویژه از قشر متمول شروع شده، معضلی است که گریبانگیر شهرضایی ها را هم گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم