مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-06فرهنگي

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهر جهانی گلیم


پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع در شهرستان سیرجان افتتاح شده و به مدت 5 روز برای بازدید عموم دایر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گذرگاه گلیم سیرجان افتتاح شد، در این نمایشگاه که دارای 200 غرفه است 31 استان از سراسر کشور شرکت کردند و در 130 رشته، هنرها و صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتند.

از این تعداد غرفه ها 120 غرفه مربوط به صنایع دستی استان های مختلف کشور هستند 80 غرفه را هنرمندان استان کرمان و سیرجانی ها به خود اختصاص دادند تا صنایع و هنرهای دستی خود را از جمله دستبافته ها، صنایع چوب و رودوزی های سنتی، پته،گلیم، حصیر، سفال، نگین انگشتری و صنایع سنگی، فیروز کوبی، صنایع دستی سنگ و فلز، شیرینی های سنتی مانند کلمپه و قاووت و دیگر صنایع غذایی را به معرض نمایش بگذارند.

تلاش می کنیم تا اقتصاد هویت بنیان با هم گرایی صنعت و سنت شکل بگیرد مریم جلالی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: آنچه در زمین و آسمان برای ما به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده، این است که ما خانواده ای داریم که دارای استعداد است و از هر چیزی هنر می سازد.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  افزود: مادران ما از رنگ و نقش، زندگی آفریده اند و فرزندان دیار کرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهر جهانی گلیم

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهر جهانی گلیم