مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 02:052023-12-14بين الملل

نقش دخالت های انسانی در وقوع و تشدید سوانح طبیعی/ هشدارها را باور کنیم


مدیر گروه پژوهشی مخاطرات هیدرولوژیکی پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه دخالت های انسانی موجب بروز بسیاری از حوادث و سوانح طبیعی یا تشدید آنها می شود، - مدیر گروه پژوهشی مخاطرات هیدرولوژیکی پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه دخالت های انسانی موجب بروز بسیاری از حوادث و سوانح طبیعی یا تشدید آنها می شود، گفت: دانشمندان بومی که همان مردم محلی هستند باید کمک کنند تا ریسک سوانح کاهش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه فلاحتی در کارگاه روزه دانش محلی و بومی و کاهش ریسک سوانح از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی با همکاری و حمایت دفتر یونسکو در تهران برگزار شد، به بیان دلایل رخداد مخاطرات پرداخت و تاکید کرد دخالت انسان موجب بروز حوادث و سوانح یا تشدید آنها می شود و دانشمندان بومی که همان مردم محلی هستند باید کمک کنند تا ریسک سوانح کاهش یابد.

فلاحتی درخصوص طرح شناسایی روستاهای در معرض خطر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به عنوان مثال در استان فارس 227 روستای در معرض خطر چندمخاطره ای شناسایی شده است.

وی در ادامه درخصوص انواع مخاطرات محتمل در روستا شامل سیلاب، زمین لرزه، فرونشست، زمین لغزش و ماسه های روان توضیحاتی ارائه کرد و درخصوص سیل گفت: با پیش روی در رودخانه که معنای درست آن خانه رود است و انجام اقداماتی نظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دخالت های انسانی در وقوع و تشدید سوانح طبیعی/ هشدارها را باور کنیم

نقش دخالت های انسانی در وقوع و تشدید سوانح طبیعی/ هشدارها را باور کنیم