مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 04:302023-12-21پزشكي

استاتین ها در کاهش خطر لختگی خون ناشی از هورمون درمانی موثرند


یک مطالعه جدید در مورد زنان تحت هورمون درمانی که از استاتین نیز استفاده می کنند، نشان می دهد که ممکن است خطر لخته شدن خون را کاهش دهد.

- یک مطالعه جدید در مورد زنان تحت هورمون درمانی که از استاتین نیز استفاده می کنند، نشان می دهد که ممکن است خطر لخته شدن خون را کاهش دهد.

این یافته ها ممکن است راه را برای روش های جدید درمانی برای علائم یائسگی در بین زنانی که قبلاً تصور می شد کاندیدای هورمون درمانی نباشند، هموار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، مطالعات قبلی نشان داده اند که هورمون درمانی با خطر بیشتر لخته های جدی خون به نام ترومبوآمبولی وریدی مرتبط است.

اکنون، یک مطالعه جدید به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا استفاده از استاتین می تواند بر خطر ابتلاء به ترومبوآمبولی وریدی در زنانی که تحت هورمون درمانی هستند تأثیر بگذارد.

این مطالعه زنان بالای 50 سال را که در حال انجام هورمون درمانی بودند، مورد بررسی قرار داد.

نتایج نشان داد زنانی که استاتین مصرف نمی کردند، در مقایسه با زنانی که به همراه هورمون درمانی، استاتین مصرف می کردند، با خطر بیشتر ابتلاء به ترومبوآمبولی وریدی روبرو بودند.

دکتر سوزان ولر ، محقق ارشد از دانشگاه تکزاس، می گوید: حدود یک دهه پیش، ما در برخی از آزمایشات بالینی بزرگ متوجه شدیم که استاتین ها که برای جلوگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاتین ها در کاهش خطر لختگی خون ناشی از هورمون درمانی موثرند

استاتین ها در کاهش خطر لختگی خون ناشی از هورمون درمانی موثرند