مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 01:202023-12-20پزشكي

850هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی استقبال کردند


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از استقبال 850هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از استقبال 850هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی خبر داد.

دکتر بهمن نقی پور، چهارشنبه، 29آذرماه در نشست خبری با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر یکی از بحران های کشور است، اظهار کرد: اولین علت مرگ و میر در سطح کشور را بیماری های قلب و عروقی به خود اختصاص داده که فشار خون و دیابت زمینه ساز این بیماری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه دیابت و عوارض ناشی از آن پنجمین علت مرگ در کشور به شمار می آید، افزود: با کنترل و تشخیص به موقع فشار خون و دیابت تا حد زیادی از بیماری قلبی و عروقی جلوگیری به عمل می آید.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران سیستم گسترش شبکه بود که قبل از انقلاب ایجاد شده و بعد از آن به رشد و شکوفایی رسیده است که در این حوزه شبکه مراکز به ورزی گسترش پیدا کرده و توانستیم در زمینه بیماری های واگیر دار موفق عمل کنیم اما بیماری های غیر واگیر به تلاش مضاعفی نیاز دارد.

نقی پور با بیان اینکه اکثر افراد در مراکز شهری به متخصص مراجعه کرده و از مراکز بهداشت و درمان فاصله می گیرند، گفت: هدف این پویش آشتی دادن مردم شهرنشین با مراکز بهداشت است که در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

850هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی استقبال کردند

850هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی استقبال کردند