مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-20بين الملل

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن


با اعلام واشنگتن مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن، رسانه های آمریکایی به چالش های نیروی دریایی طی تقابل با صنعاء در دریای سرخ پرداخته و نوشتند که این «ماموریتِ غیرممکن»، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ مجله آمریکایی نیوزویک نوشت که حملات فزاینده یمن در دریای سرخ دردسر جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا ایجاد می کند، ارتش با انتخاب های دشواری در مورد نحوه واکنش به امواج حملات روبه رو خواهد شد.

واشنگتن باید بین حضور در نقاط مختلف دنیا و حمایت از اسراییل تعادل برقرار کند؛ نیروی دریایی آمریکا نمی تواند همه جا حضور داشته باشد و متر به متر دریا را ایمن کند این اظهارات محقق موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک،  فابیان هینز، در گفت وگو با نیوزویک است.

پالتیکو نشریه دیگر آمریکایی می گوید که پنتاگون بیش از هر چیز نگران هزینه رهگیری موشک ها و پهپادهای یمنی است.

در حالی که نیویورک تایمز به جنبه دیگری از ضعف های این ائتلاف اشاره و غیاب کشورهای مهم عربی در آن را چالش قابل توجه توصیف می کند.

این تحلیل ها در حالی منتشر می شود وزیر دفاع آمریکا لوید آستین سه روز پیش به تل آویو رفت و از آنجا تشکیل ائتلاف دریایی منطقه ای برای مواجهه با ارتش یمن را اعلام کرد؛ ائتلافی که از همان ابتدا با عدم همراهی کشورهای عربی، ضعف خود را نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن