مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 00:052023-12-04اقتصادي

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم برگزار می شود


هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم طی روزهای 14 الی 18 آذرماه در محل نمایشگاه های استان قم برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از قم، ابوالفضل صادقی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت و هنر فرش دستباف اظهار داشت: فرش ایران جایگاه اقتصادی و فرهنگی و تاریخی دارد و از این نظر در سطح جهان حائز اهمیت است.

رییس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم افزود: با توجه به اینکه استان قم یکی از سه قطب اصلی فرش کشور است و بزرگترین و با کیفیت ترین و بهترین تولید کننده در بخش فرش ابریشم به شمار می رود و در جهان برندهای آن شناخته شده است، بنابراین لازم است جهت ارتقای سطح این جایگاه یک سری فعالیت هایی را انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: فرش در قم حدود یک قرن سابقه دارد و به صورت حرفه ای و کیفیت عالی شناخته می شود و بزرگان و اساتید زیادی تلاش کردند این هنر را زنده نگه دارند و امروز فرش ابریشم را در دنیا به نام قم می شناسند.

صادقی بیان کرد: قم، قطب مهمی در فرش دستباف و تمام ابریشم در جهان است و حدود 20 درصد از سهم صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم افزود: هفدهمین نمایشگاه تخصصی فرش قم از 14 تا 18 آذرماه از ساعت 15 تا 21 میزبان علاقه مندان و هنردوستان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم برگزار می شود

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم برگزار می شود