مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-11اقتصادي

عرضه 170 هزار تن هندوانه پاییزی در بازار برای شب یلدا


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین اصغری درباره وضعیت تولید هندوانه شب یلدا در سال جاری افزود: برآورد ها نشان می دهد که در پاییز سال زراعی جاری در مجموع 325 هزار تن هندوانه پاییزه در سطح هشت هزار و 560 هکتار از اراضی کشت شد که از این میزان نزدیک .

- مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق آمار ها برای شب یلدا امسال بیش از 170 هزار تن هندوانه پاییزی به بازار عرضه می شود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین اصغری درباره وضعیت تولید هندوانه شب یلدا در سال جاری افزود: برآورد ها نشان می دهد که در پاییز سال زراعی جاری در مجموع 325 هزار تن هندوانه پاییزه در سطح هشت هزار و 560 هکتار از اراضی کشت شد که از این میزان نزدیک به 170 هزار تن در آذرماه و به مناسبت شب یلدا روانه بازار می شود.

به گفته وی، برآورد تقریبی نیاز مصرف هندوانه در شب یلدا حدود 120 هزار تن است.

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از استان ها، قیمت هر کیلوگرم هندوانه تولید پاییزه سر مزارع در روز های اخیر به طور میانگین بین هشت تا 10 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه مناطق تولید کننده هندوانه تولید پاییزه کشور در سال زراعی جاری استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، ایلام و فارس است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه 170 هزار تن هندوانه پاییزی در بازار برای شب یلدا

عرضه 170 هزار تن هندوانه پاییزی در بازار برای شب یلدا