مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:562023-11-25پزشكي

بیماری ایدز و راه های انتقال آن را بیشتر بشناسیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، بیماری ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی توسط ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV ایجاد می شود، این ویروس به گلبول های سفید خون حمله می کند و نوعی گلبول سفید به نام لنفوسیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد که وجود این نوع گلبول سفید نقش بسیار موثری در مبارزه با عفونت ها دارد بنابراین با از بین رفتن این نوع از گلبول های خون توانایی انسان برای مبارزه با عفونت و بیماری کاهش پیدا می کند و هر میکروبی به تهدیدی جدی برای سلامت انسان تبدیل می شود.

هفته های نخست ابتلا به ویروس HIV مرحله حاد نامیده می شود در این مرحله برخی افراد هیچگونه علائمی ندارند اما در بسیاری افراد نیز برخی علائم خفیف که شباهت زیادی به علائم بیماری آنفلوانزا دارد ظاهر می شود بنابراین ممکن است این علائم جدی گرفته نشود به همین جهت نیز در اکثر موارد تشخیص بیماری در این مرحله انجام نمی شود البته در هفته های ابتدایی احتمال انتقال ویروس HIV به دیگران بالا است.

مرحله دوم ابتلا به ویروس HIV مرحله مزمن یا تاخیر بالینی نام دارد که ممکن است سال ها طول بکشد.

علائم بیماری ایدز چیست؟ تب مکرر، اضطراب و افسردگی، غدد لنفاوی متورم به ویژه در زیر بغل، گردن و کشاله ران، مشکلات عصبی، خستگی مزمن، کاهش وزن ناگهانی، تعریق شبانه، اسهال مکرر و مزمن، لکه های تیره پوستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری ایدز و راه های انتقال آن را بیشتر بشناسیم

بیماری ایدز و راه های انتقال آن را بیشتر بشناسیم