مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-06سياسي

حکم پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی صادر شد


دولت آمریکا و 41 شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا، در پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی به پرداخت 49 میلیارد و 770 میلیون دلار محکوم شدند.

- دولت آمریکا و 41 شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا، در پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی به پرداخت 49 میلیارد و 770 میلیون دلار محکوم شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قوه قضاییه اعلام کرد: در پی دادخواهی 3 هزار و 318 از هموطنان از سراسر کشور، دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شعبه 55 دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی کننده به دعاوی بین المللی) به ریاست قاضی حسین زاده مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از برگزاری 3 جلسه رسیدگی علنی، دادگاه رأی به محکومیت دولت آمریکا در این را پرونده صادر کرد.

این پرونده شامل 114 کلاسه پرونده حقوقی واصله از استان های مختلف کشور، است.

دادگاه در این پرونده به تقصیر 42 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله 1_ دولت آمریکا، 2_ دونالد جان ترامپ، 3_ وزارت امور خارجه آمریکا، 4_ مایک پمپئو، 5_ برایان هوک، 6_ وزارت دفاع آمریکا، 7_ مارک اسپر، 8_ مارک الکساندر میلی، 9_ فرانک دیکسون ویتووث، 10_ اندرو پیتر پاپاس، 11_ ریچارد داگلاس کلارک، 12_ اسکات آلن هاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی صادر شد

حکم پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی صادر شد