مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-02اقتصادي

فشار آمریکا بر سه کشور برای تشدید تحریم نفتی روسیه


آمریکا و متحدانش، کشورهای لیبریا، جزایر مارشال و پاناما را تحت فشار گذاشته تا نظارت بر کشتی های حامل پرچم خود را افزایش داده و اطمینان حاصل کنند نفت روسیه را که بالاتر از سقف قیمت گروه هفت فروخته می شود، - آمریکا و متحدانش، کشورهای لیبریا، جزایر مارشال و پاناما را تحت فشار گذاشته تا نظارت بر کشتی های حامل پرچم خود را افزایش داده و اطمینان حاصل کنند نفت روسیه را که بالاتر از سقف قیمت گروه هفت فروخته می شود، حمل نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اقدام، تلاش دیگری از سوی غرب برای تشدید اعمال مکانیزم سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه برای محموله های نفت روسیه است.

این مکانیزم که به تلافی جنگ روسیه در اوکراین، معرفی شده است، با هدف کاهش درآمدهای روسیه از صادرات نفت و در عین حال، حفظ عرضه نفت در بازار جهانی، طراحی شده است و اگرچه، در اواخر سال 2022 به اجرا درآمد اما اخیرا به شکل سخت گیرانه تری، دنبال می شود.

این مکانیزم، ارائه خدمات دریایی مانند حمل و نقل، بیمه و امور مالی برای محموله های نفت روسیه که بالاتر از سقف فروخته می شوند را برای شرکت های غربی، ممنوع می کند.

روسیه تا حد زیادی مجبور شده است برای حمل نفت و اجتناب از رعایت سقف قیمت، به استفاده از ناوگان کشتی هایی روی بیاورد که به کشتی های شبح معروف هستند و عمده آنها را نفتکش های فرسوده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار آمریکا بر سه کشور برای تشدید تحریم نفتی روسیه

فشار آمریکا بر سه کشور برای تشدید تحریم نفتی روسیه