مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-19پزشكي

این ویتامین مانع افزایش ابتلا به سرطان مری می شود


نتایج مطالعه ای به محققان نشان داده است که استفاده از مکمل های خوراکی «زینک» یا «روی» نه تنها در حفظ سلامت عمومی بدن بلکه احتمالا در جلوگیری و کاهش رشد سلولهای سرطانی مری نیز موثر است.

- نتایج مطالعه ای به محققان نشان داده است که استفاده از مکمل های خوراکی زینک یا روی نه تنها در حفظ سلامت عمومی بدن بلکه احتمالا در جلوگیری و کاهش رشد سلولهای سرطانی مری نیز موثر است.

دکتر آنجو سود، متخصص تغذیه و مدیریت وزن معتقد است: روی (Zinc) ماده مغذی ضروری برای ابقاء حافظه، التیام زخم، بهبود سرفه، کاهش علائم سرماخوردگی و جلوگیری از آکنه است و اگر به صورت متعادل همراه با مواد مغذی موجود در کل رژیم غذایی به بدن راه یابد بهترین قدرت جذب را خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، برخی از مطالعات پیشین هم نقش روی را با تمرکز بر ارتباطش با سرطان در مجاری غذایی شناخته شده با نام مری بررسی کرده اند.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه های کمبود روی به شمار می رود به گفته زویی پن ، استادیار پرستاری دانشگاه تگزاس در آرلینگتون که سرپرستی این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشته، کمبود روی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این ویتامین مانع افزایش ابتلا به سرطان مری می شود

این ویتامین مانع افزایش ابتلا به سرطان مری می شود