مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-16پزشكي

بیماری که سهم مرگ و میرش از کرونا پیشی گرفت


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت نیشابور گفت: سهم مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی در زمان اوج کرونا، بیشتر از مرگ هایی است که به دلیل کرونا اتفاق افتاده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت نیشابور گفت: سهم مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی در زمان اوج کرونا، بیشتر از مرگ هایی است که به دلیل کرونا اتفاق افتاده است.

زهرا دستجردی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه غربالگری فشارخون و دیابت در نیشابور از مرز 185 هزار نفر گذشته است، افزود: از حدود 185 هزار نفر افراد بالای 18 سال غربالگری شده بیش از 13 هزار و 500 نفر در مرحله پیش دیابت،33 هزار نفر در مرحله پیش فشارخون بالا، حدود 2000 نفر مشکوک به فشارخون بالا و 1800 نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد کسانی بودند که از وضعیت فشارخون و قند خون خود بی اطلاع بودند، عنوان کرد: بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط با آنها، مهم ترین علل مرگ و میر در اغلب کشورهای جهان هستند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت نیشابور اظهار کرد: خوشبختانه بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی و دیابت قابل پیشگیری ترین بیماری های مزمن هستند به طوری که 80 درصد سکته های قلبی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری که سهم مرگ و میرش از کرونا پیشی گرفت

بیماری که سهم مرگ و میرش از کرونا پیشی گرفت