مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 14:002023-11-26اقتصادي

جذابیت صکوک اسلامی در جهان/ ظرفیت بورس برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی


هر چند هم اکنون شاهد جذابیت صکوک اسلامی در سطح بین المللی به واسطه ویژگی های خاص آن هستیم، اما هنوز از ظرفیت های بازارهای سرمایه اسلامی برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی آنچنان که شایسته است استفاده نکرده ایم.

- رییس سازمان بورس گفت: هر چند هم اکنون شاهد جذابیت صکوک اسلامی در سطح بین المللی به واسطه ویژگی های خاص آن هستیم، اما هنوز از ظرفیت های بازارهای سرمایه اسلامی برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی آنچنان که شایسته است استفاده نکرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید عشقی در همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) اظهار کرد: هدف از گردهمایی در این کنفرانس بررسی نقش کلیدی و محوری بازارهای سرمایه در ایجاد یکپارچگی و رشد اقتصادی در جامعه اسلامی است.

امروز دیگر از انفعال و گسستگی و وابستگی ناشی از استعمار دوران قرن 19 خبری نیست و ملت های مسلمان دیگر مجبور به تحمل واگرایی حاصل از سیستم سیاسی_جغرافیایی غربی نیستند و کشورهای مسلمان می توانند در عین حفظ استقلال خود از ظرفیت سترگ امت اسلامی بهره مند شوند.

وی افزود: نباید این نکته را فراموش کرد که مسلمانان همواره با مفهوم کلیدی جماعت و امت آشنا بوده و این آشنایی با نقش محوری خود، آنها را به تشویق و حمایت از یکدیگر ترغیب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذابیت صکوک اسلامی در جهان/ ظرفیت بورس برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی

جذابیت صکوک اسلامی در جهان/ ظرفیت بورس برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی