مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 00:552023-12-05سياسي

آیت الله سعیدی: خنثی سازی اخبار دروغ رسالت خبرنگاران متخصص است


امام جمعه قم، خنثی سازی اخبار دروغ را از رسالت های خبرنگاران دانست و گفت: برخی افراد با اغراض خاص اخباری را منتشر می کنند که باید به نحو صحیح خنثی شود و این وظیفه بر عهده خبرگزاری های متخصص و متعهد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار برخی از مدیران خبرگزاری فارس که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به بیش از 70 خبرنگاری که در غزه به شهادت رسیده اند، اظهار کرد: این افراد جان خود را برای انتشار اخبار صحیح از مظلومیت مردم غزه گذاشتند و ملاکشان حفظ ارزش های خدایی بود.

وی با بیان اینکه در نگاه کلان و راهبردی، پیامبران الهی از شاخص ترین افرادی بودند که وظیفه خبررسانی را بر عهده داشتند، گفت: در حقیقت این بزرگواران واسطه بین خالق و مخلوق بودند که آنچه به آنها داده شد را با حفظ امانت به مخاطبین خود منتقل کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جایگاه حساس و ویژه خبرنگاری، ابراز کرد: امانت داری در خبر چه از نظر رعایت حق منبع خبر و چه از نظر رعایت حقوق مخاطبین بسیار بااهمیت است.

وی دخالت کردن خبرنگار و خبرگزاری در اخبار را آسیب زا دانست و افزود: خبرنگار در واقع دنبال کار خودش نیست؛ بلکه به دنبال ارسال پیام از منبعی که خبر را تولید می کند به مخاطبین است و این واسطه گری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله سعیدی: خنثی سازی اخبار دروغ رسالت خبرنگاران متخصص است

آیت الله سعیدی: خنثی سازی اخبار دروغ رسالت خبرنگاران متخصص است