مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-12اقتصادي

ایجاد ظرفیت در انرژی 10 برابر کاهش مصرف هزینه دارد


دو مسیر را در بخش انرژی پیگیری می کنیم که یکی توسعه و دوم کاهش مصرف و تنظیم تقاضا بوده که تفاوت اولی و دومی از زمین تا آسمان است، - هزینه ایجاد ظرفیت در انرژی 10 برابر کاهش مصرف ناشی از مدیریت مصرف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان - وزیر نیرو در همایش اقتصاد ایران اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها با بیان اینکه افزایش راندمان و ایجاد بهره وری و استفاده از محصولات با بهره وری بالا موجب می شود که هزینه های توسعه کشور به شدت کاهش پیدا کند، اظهار کرد: این کاهش به معنی کاهش نیازهای مالی و کاهش مصارف بودجه ای است و به ما این فرصت را می دهد که برای رفع ناترازی ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در قانون مدیریت مصرف سوخت که به عنوان یک قانون در مجلس به تصویب رسیده بخش تولید و مصرف مورد توجه قرار گرفته است، یعنی کاهش مصرف بدون کاهش رفاه خانوار و بنگاه مد نظر قرار دارد، اظهار کرد: در طول شش سال اجرای این قانون از حدود 100 میلیارد دلار تولید و واردات بنزین جلوگیری شد.

بدون اینکه به رفاه مردم آسیب برسد و در مقابل رفاه بسیار مناسبی برای مردم فراهم آمد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در تابستان 1400 خاموشی های بسیار گسترده ای در سطح کشور داشتیم که این ناترازی از سال 1396 آغاز شده بود و از آن سال تا 1400 این ناترازی ها تبدیل به قطعی برق به ویژه در بخش خانگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد ظرفیت در انرژی 10 برابر کاهش مصرف هزینه دارد

ایجاد ظرفیت در انرژی 10 برابر کاهش مصرف هزینه دارد