مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 17:352023-12-09پزشكي

شناسایی 889 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در اسفراین


رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از شناسایی 889 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از شناسایی 889 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در این شهرستان خبر داد.

طاهره توفیقیان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در اسفراین همزمان با سراسر کشور، بیان کرد: 21 هزار نفر در این پویش غربالگری شده اند.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و بیماریابی فشار خون بالا و دیابت از 20 آبان ماه به صورت سراسری آغاز شده است، گفت: در این پویش، 21 هزار نفر یعنی حدود 23 درصد جمعیت شهرستان اسفراین غربالگری شده اند.

توفیقیان از شناسایی 573 بیمار مبتلا به فشار خون و 316 بیمار مبتلا به دیابت خبر داد و اظهار کرد: در سال های اخیر، بیماری های غیر واگیر یکی از مهمترین و اصلی ترین معضل های سلامت و دلیل آن ها کم تحرکی بوده است.

با اجرای این طرح و شناسایی بیماران جدید می توان آنها را تحت مراقبت قرار داد تا از مشکلات جدی مانند عارضه های قلبی و عروقی یا فشار خون بالا پیشگیری کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اجرای پویش سلامت را در گروه سنی بالای 18 سال و مادران باردار در تمام گروه سنی رایگان دانست و گفت: مردم می توانند تا 16 دی ماه در صورت ناشتا بود به مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 889 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در اسفراین

شناسایی 889 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در اسفراین