مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 00:052023-12-02سياسي

سربازی یک ساله می شود؟


درحالی که ستاد کل نیروهای مسلح 14 ماهه شدن خدمت سربازی را ابلاغ کرده نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی برای 12 ماهه شدن سربازی را تصویب کردند.

- گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: در ایران حدود 3.

5 میلیون سرباز و مشمول تعیین تکلیف نشده هستند که با مصوبه جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک ساله شدن مدت سربازی امیدوار شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز 21 آبان 1402 کاهش خدمت سربازی به میانگین 12 ماه را تصویب کردند؛ در حالی که 30 مهر ستادکل نیروهای مسلح سربازی را 14 تا 21 ماه اعلام کرد.

انتشار اخبار ضد و نقیض با موضوع سربازی از سوی مجلس و ستاد کل فکر جوانان را درگیر کرده است؛ این در حالی است که وزیر دفاع امیر محمدرضا آشتیانی می گوید در این زمینه مسؤولیت با ستادکل نیروهای مسلح است .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر محمد باقری نیز در حاشیه نشست با فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمان گفت سربازی مسأله آسانی نیست که با تصمیمات ناگهانی بتوان تغییرات اساسی در آن داد .

همچنین پیگیری های خبرنگار فارس از مسؤولان ستاد کل نیز حاکی از آن است که هیچ تغییر یا کاهش مدت خدمت سربازی فعلاً در دستور کار نیست.

در ایران، مدت زمان سربازی بارها تغییر کرده است؛ بعد از پیروزی انقلاب، سربازی یکساله شد حتی در بحبوبه جنگ به 30 ماه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سربازی یک ساله می شود؟

سربازی یک ساله می شود؟