مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 08:552023-12-07بين الملل

فعال سازی ماده 99 منشور جهانی سازمان ملل در مورد جنگ غزه


دبیر کل سازمان ملل در اقدامی نادر با فعال سازی یک ماده از منشور جهانی سازمان ملل ضمن اعلام هشدار نسبت به وضعیت غزه از شورای امنیت این سازمان خواست تا اقدامی اساسی در رابطه با برقراری آتش بس انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با استناد به ماده 99 منشور این سازمان از شورای امنیت خواسته است تا در مورد توقف جنگ غزه و برقراری آتش بس دوستانه سریعا وارد عمل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره این اقدام نادر از سوی دبیرکل در حالی صورت می گیرد که شورای امنیت هنوز هیچ قطعنامه ای مبنی بر آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی را تصویب نکرده است.

شورای امنیت سازمان ملل با 15 عضوی که دارد، قدرتمندترین نهاد سازمان ملل محسوب می شود که وظیفه حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد.

گوترش در جریان نامه ای به رییس شورا با استناد به مسوولیت مذکور گفت که معتقد است اقدامات رژیم صهیونیستی می تواند تهدیدات موجود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تشدید کند.

گوترش از تاریخ 18 اکتبر خواستار برقراری آتش بی فوری در غزه شده است و وضعیت غزه را همراه با رنج وحشتناک انسانی و آسیب های گسترده در سراسر سرزمین های اشغالی توصیف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال سازی ماده 99 منشور جهانی سازمان ملل در مورد جنگ غزه

فعال سازی ماده 99 منشور جهانی سازمان ملل در مورد جنگ غزه