مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-05اقتصادي

تحقق بودجه بدون نفت؛ مالیات سود تولیدکننده از 25 به 18 درصد کاهش یافت


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اتکا به درآمدهای پایدار در بودجه به معنای اعمال فشار مالیاتی بر مردم نیست، گفت: تلاش می شود از طریق شفاف سازی درآمد واحدهای تجاری به اخذ مالیات عادلانه بپردازیم و با فرار مالیاتی مقابله کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از مسائل بسیار مهم تمرکز دولت بر توسعه اقتصادی و کنترل تورم در اقتصاد ایران است، موضوعی که در سالیان گذشته به مشکلی بزرگ برای اقتصاد ایران تبدیل شده است.

در همین راستا نیز تحقق بودجه بدون نفت، مهم ترین و کلیدی ترین مسیر برای رسیدن به توسعه مناسب اقتصادی و همچنین کنترل فشارهای هزینه ای بر اقتصاد کشور به شمار می رود.

باید به سمت حداقل استفاده از نفت در مصارف جاری بودجه حرکت کنیم، این رویکردی است که دولت سیزدهم مدنظر قرار داده است، برخی منتقدان وقتی در بودجه به درآمدهای نفتی اتکا داشتیم، مطرح می کردند که چرا این طور است و حالا که دولت در راستای فاصله گرفتن از تکیه صرف به درآمدهای نفتی گام برداشته است، منتقد هستند که چرا این طور است? حال آنکه، دولت ها به جز درآمدهای حاصل از فروش انرژی و مالیات راه دیگری برای کسب درآمد ندارند.

به عقیده کارشناسان، تکیه بر درآمدهای نفتی به دلیل تزلزل پذیری این درآمدها قابل اطمینان نیست، به ویژه ما به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق بودجه بدون نفت؛ مالیات سود تولیدکننده از 25 به 18 درصد کاهش یافت

تحقق بودجه بدون نفت؛ مالیات سود تولیدکننده از 25 به 18 درصد کاهش یافت