مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 16:052023-12-19پزشكي

مشارکت 114 هزار نفری کاشانی ها در پویش غربالگری فشار خون و دیابت


رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: غربالگری بیش از 114 هزار نفر از شهروندان بالای 18 سال منطقه کاشان در پویش غربالگری فشار خون و دیابت انجام شد که 32 درصد جمعیت جامعه هدف را شامل می شود.

- ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: غربالگری بیش از 114 هزار نفر از شهروندان بالای 18 سال منطقه کاشان در پویش غربالگری فشار خون و دیابت انجام شد که 32 درصد جمعیت جامعه هدف را شامل می شود.

کورش ساکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا بر آمار، 3264 نفر مشکوک به فشارخون جدید، 1636 نفر مشکوک به دیابت جدید، 16165 بیمار مبتلا به فشارخون و 14399 بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شده و در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحت پوشش مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی افزود: افراد با تکمیل پرسشنامه ای در خصوص سابقه دیابت و فشار خون بالا صاحب پرونده سلامت شده و در صورت تشخیص بیماری تحت کنترل و درمان قرار می گیرند.

ساکی تصریح کرد: بیماری های دیابت و پرفشاری خون از جمله بیماری های خاموش هستند و بیماران ممکن است سال ها از ابتلای خود بی خبر باشند، در حالی که بیماری از درون بدن فرد، مشغولِ ایجاد آسیب هستند و زمانی که علامت دار می شوند ممکن است در نقاط مختلف بدن آسیب هایی را وارد کرده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 114 هزار نفری کاشانی ها در پویش غربالگری فشار خون و دیابت

مشارکت 114 هزار نفری کاشانی ها در پویش غربالگری فشار خون و دیابت