مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 21:302023-11-25فرهنگي

برگزاری نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن در نیشابور


تعداد 88 تصویر از طرح جلد کتاب های استاد اسلامی ندوشن و تعدادی از اسناد مرتبط با وی، همزمان با آیین تشییع و خاکسپاریش در نیشابور در معرض دید عموم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی محمودی مهماندوست، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، اظهار کرد: طرح روی جلد 88 اثر از آثار تالیفی، ترجمه ای و مرتبط با استاد فقید مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن که کتاب هایش در گنجینه مخازن کتابخانه ملی ایران وجود داشت انتخاب و تصاویر آن پس از آماده سازی و کار گرافیکی در قالب 24 تابلوی نمایشگاهی توسط مدیریت شهری نیشابور در حاشیه آیین تشییع و خاکسپاری وی در آرامگاه مشاهیر مجموعه فرهنگی عطار، اکران و مورد استقبال علاقمندان به فرهنگ و ادب قرار گرفت.

وی افزود: همچنین هشت تابلوی ویژه حاوی اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن درباره پرونده های بررسی، دریافت مجوز و ممیزی و شماره ثبت کتب این نویسنده شهیر و فقید مربوط به دوران قبل از انقلاب از آرشیو اسناد ملی استخراج و در نیشابور به نمایش عمومی گذاشته شد.

به گفته مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، یکی از این اسناد شامل دست نوشته انتقاد اداره کل نگارش وزارت فرهنگ و هنر پهلوی نسبت به مجوز کتاب آزادی مجسمه اثر محمد علی اسلامی ندوشن است که این کتاب را سخت بر ضد روابط و مناسبات اجت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن در نیشابور

برگزاری نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن در نیشابور