مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 13:102023-11-29اجتماعي

عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل های سراب «گیان» نهاوند


مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل های سراب گیان این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل های سراب گیان این شهرستان خبر داد.

داریوش عباسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور احیاء و تقویت منابع جنگلی امسال 100 هکتار از جنگل های پارک جنگلی گیان نهاوند با استفاده از بذرکاری از نوع بلوط، بنه و زالزالک واکاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای انجام این میزان واکاری، احیاء و تقویت جنگل های پارک جنگلی گیان 125 هزار بذرکاری در سال جاری انجام می شود، افزود: پارک جنگلی گیان نهاوند دارای 380 هکتار مساحت بوده که 368 هکتار آن به جنگل های طبیعی و دست کاشت اختصاص دارد.

عباسی با بیان اینکه نهاوند بیشترین سرانه جنگل طبیعی استان همدان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر از 368 هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت پارک جنگلی گیان، 200 هکتار آن جنگل طبیعی و 168 هکتار آن جنگل دست کاشت است، ضمن اینکه جنگل طبیعی پارک جنگلی گیان بزرگترین جنگل طبیعی سطح استان همدان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه انواع درختان جنگل های طبیعی این پارک جزو ذخایر ژنتیکی محسوب می شود، یادآور شد: چنار، زالزالک زرد و قرمز، صنوبر، زبان گنجشک، بید مجنون، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل های سراب «گیان» نهاوند

عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل های سراب «گیان» نهاوند