مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 00:002023-11-26پزشكي

کودکان شرمنده در بزرگسالی اهمال کار می شوند


برخوردهای مناسب در سال های ابتدایی زندگی کودک، سنگ بنای شکل گیری اعتماد به نفس و عزت نفس او در آینده است، حواستان باشد با جملاتی که کودک را تحقیر می کند به سلامت روان فرزندتان آسیب نزنید.

- گروه زندگی: نه… اینجوری نه… چقدر دست پا چلفتی هستی؟ چرا کارت رو درست انجام نمی دی؟ نمی بینی اینجوری نیست… بیا برو… اصلا نمی خواد انجام بدی… تو نمی تونی… این ها جملاتی است که خیلی از ما بارها و بارها خواسته یا ناخواسته به کودکان خود گفته ایم یا هنوز هم در موارد مشابه می گوییم.

وقتی کودکی نمی تواند کاری را که ما از او انتظار داریم به درستی انجام دهد و در انجام آن اشتباه می کند، جملات تخریب گر پشت سر هم ردیف می شوند و بر سر او فرود می آیند: تو نمی تونی، دست پا چلفتی، خودم انجام می دم نمی خواد دیگه دست بزنی و… وقتی این جملات را می گوییم قطعا عصبانی هستیم و اجازه جبران اشتباه را به کودک نمی دهیم، این موارد منجر به آسیب زدن به سلامت روان کودک شده و اثرات مخرب جبران ناپذیری برای آینده او به همراه دارد.

  وقتی کودک را به خاطر اشتباهش سرزنش می کنیم این سرزنش در حافظه احساسی او باقی می ماند و از بین نمی رود.

اعتماد به نفس در کودکی نهادینه می شود برخوردهای مناسب در سال های ابتدایی زندگی کودک، سنگ بنای شکل گیری اعتماد به نفس و عزت نفس او در آینده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان شرمنده در بزرگسالی اهمال کار می شوند

کودکان شرمنده در بزرگسالی اهمال کار می شوند