مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-14سياسي

6 ویژگی انسان مؤمن از منظر حجت الاسلام انصاریان+صوت


یکی از ویژگی های مومن این است که عاشقانه، فروتنانه و با محبت، مردم را به نیکی دعوت می کند چرا که عاشق و دلسوز مردم است و نمی خواهد تا آنان ضرر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در شب دهم مراسم عزاداری دهه سوم جمادی الاول در حسینیه همدانی ها با بیان اینکه ایمان حقیقتی است که در وجود انسان قابل رشد و یا نابودی است، اظهار داشت: یک دولت ظالم و غاصب، سخت ترین مشکلات را برای ابوذر پدید آورد تا این صحابه با عظمت پیامبر(ص) را نابود کند و در نهایت هم او را به بیابان بی آب و علف ربذه تبعید کرد.

ابوذر در ساعات پایانی عمر خود به دخترش گفت برو در این بیابان بگرد و اگر چیز قابل خوردنی پیدا کردی برای من بیاور تا بخورم چرا که از فرط گرسنگی و تشنگی به این حال و روز افتاده ام.

دخترش به او گفت: هیچ چیزی در این بیابان پیدا نمی شود.

ابوذر در پاسخ گفت: وعده ای که پیامبر(ص) به من داده بود، صادق است چرا که او گفته بود من در تنهایی و در کمال سختی از دنیا خواهم رفت.

با وجود تمام این مشکلات نه تنها از ایمان ابوذر کاسته نشد بلکه به مرتبه آن نیز افزوده شد.

وی ادامه داد: خداوند در خصوص ایمان اصحاب کهف می فرماید: وقتی آنها حق را یافتند و به باور قلبی رسیدند، با توجه به لیاقتی که داشتند، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 ویژگی انسان مؤمن از منظر حجت الاسلام انصاریان+صوت

6 ویژگی انسان مؤمن از منظر حجت الاسلام انصاریان+صوت