مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 13:002023-11-27فرهنگي

پیوند فیلم سازها با پدیدآورندگان آثار ادبی گسسته شده است


یک فیلمنامه نویس در خصوص جایگاه کنونی اقتباس در سینمای ایران گفت: یکی از معضلات سینمای ایران این است که پیوند کارگردان ها و فیلم سازها با پدیدآورندگان آثار ادبی گسسته شده است.

- ایسنا/خوزستان یک فیلمنامه نویس در خصوص جایگاه کنونی اقتباس در سینمای ایران گفت: یکی از معضلات سینمای ایران این است که پیوند کارگردان ها و فیلم سازها با پدیدآورندگان آثار ادبی گسسته شده است.

فرهاد پروین در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: با نگاهی آماری به این نتیجه می رسیم که بیشترین اقتباس های ادبی در جریان موج نو سینمای ایران صورت گرفته و پس از آن دیگر هیچ تلاش مستمر و مداومی وجود نداشته و سینماگران و فیلم سازان به جمع پیشینیان اضافه نشده اند.

وی گفت: در مورد مساله اقتباس سینمای ایران از ادبیات داستانی اش حقیقتی تلخ وجود دارد و آن هم این است که هم اکنون ارتباط کارگردان ها و فیلم سازها با مولفان ادبیاتی قطع شده است.

او با بیان این که صاحبان جریان موج نو سینمای ایران همواره از ادبیات برای غنی ساختن سینما سود جسته اند، تصریح کرد: اما فرایند اقتباس سینمایی از آثار ادبی سیر و پیشرفت و ترقی نکرده است.

این فیلم ساز گفت: با نگاهی به آثار شاخص اقتباس یافته از ادبیات داستانی و آشنایی با پدیدآورندگان آن ها و اگر به مسیری که سینمای ایران در این زمینه طی کرده بپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند فیلم سازها با پدیدآورندگان آثار ادبی گسسته شده است

پیوند فیلم سازها با پدیدآورندگان آثار ادبی گسسته شده است