مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-03اقتصادي

کاشت 12 میلیون اصله درخت در همدان با هدف صیانت از خاک


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نهضت مردمی کاشت درخت از اقدامات موثر حفظ خاک به شمار می رود که سهم استان همدان کاشت 12 میلیون اصله درخت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در هفتمین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی خاک با بیان اینکه خاک میراث گرانبهایی است و محل تامین غذا اظهار کرد: حفظ این بستر تولید برای نسل های آینده ضروری است.

  وی با اشاره به اینکه باید امانتدار باشیم، چراکه آب و خاک امانت الهی است افزود: حفظ خاک در طول سال مدنظر است و اقدامات مستمر پیگیری می شود به عبارتی به روز خاصی بسنده نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه دفاع از خاک از ضروریات امروز است خاطرنشان کرد: اقداماتی در حوزه حفظ و حراست خاک صورت گرفته است همچون رفع تداخلات و صدور سند اراضی کشاورزی که در این حوزه راهگشاست.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 70 درصد پلاک های استان رفع تداخل شده است تصریح کرد: از سال 94 تا 1400، 196 پلاک رفع تداخل شده در حالی که از سال گذشته تاکنون تلاش بی سابقه ای در این بخش انجام شده به تعبیری سه برابر هفت سال ابتدای طرح این مهم طی دو سال انجام شده است.

  بهراملو با اشاره به اینکه تنها 6 درصد از اراضی کشور، خاک حاصلخیز کلاس یک و 23 درصد خاک حاصلخیز کلاس 2 است تاکید کرد: در ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 12 میلیون اصله درخت در همدان با هدف صیانت از خاک

کاشت 12 میلیون اصله درخت در همدان با هدف صیانت از خاک