مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 22:202023-12-11بين الملل

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره غزه و مناسبات د وجانبه


وزیر امور خارجه امشب در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا را دادن مجوز برای تداوم نسل کشی ساکنان غزه خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و سرگیی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه امشب (دوشنبه) 20 آذر تلفنی گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و منطقه ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه باختری گفت و گو و تبادل نظر کرد.

  وزیر امور خارجه ایران در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به دیدار  اخیر روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستورکار همکاری های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی ها و تماس ها بین مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین، با ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و جنایات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی آمریکا، این اقدام را به عنوان دادن مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره غزه و مناسبات د وجانبه

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره غزه و مناسبات د وجانبه