مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 09:002023-11-22پزشكي

اقدامات ضروری وقتی کسی دچار برق گرفتگی می شود


عضو هیئت علمی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که می تواند به مصدوم دچار برق گرفتگی کمک کند، - جی پلاس؛ عضو هیئت علمی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هشدارداد: سوختگی با برق می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد، بنابراین برق گرفتگی را جدی بگیرید و در اولین فرصت بیمار را به مراکز درمانی برسانید.

دکتر افشین امینی درباره اورژانسی ترین اقدامات در مواجه با فردی که دچار برق گرفتگی شده توضیحاتی ارایه داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که می تواند به مصدوم دچار برق گرفتگی کمک کند، مهارت کافی فرد کمک کننده است، اظهار کرد: درصورتی که فاقد مهارت کافی هستید عدم ورود به منطقه خطر منطقی ترین و مفیدترین کار شماست.

متخصص طب اورژانس دانشگاه داشتن مهارت کافی در برق گرفتگی ها را مهمترین فاکتور کمک به مصدوم عنوان کرد و افزود: یادتان باشد اگر وارد منطقه ای شدید که درآن محل برق گرفتگی وجود دارد، قبل از اینکه به سمت مصدوم بروید ابتدا منبع برق را قطع کنید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یادآوری کرد: در گام اول باید منبع اصلی برق قطع شود چرا که در غیر این صورت، فردی که قصد کمک دارد هم در معرض خطر است ضمن اینکه صدمات بیشتری را هم متوجه مصدوم خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات ضروری وقتی کسی دچار برق گرفتگی می شود

اقدامات ضروری وقتی کسی دچار برق گرفتگی می شود