مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 13:352023-11-26پزشكي

اصل اساسی دستیابی به یک رژیم غذایی سالم چیست؟


متخصصان تغذیه تایید کرده اند که اصل اساسی یک رژیم غذایی سالم، برقراری تعادل در مصرف پروتیین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و ویتامین ها است.

- جی پلاس به نقل از روسیا الیوم: دکتر اولگا کوندراتنکو، متخصص تغذیه روسی، گفت که انسان برای داشتن یک زندگی عادی به انرژی نیاز دارد.

منبع اصلی انرژی کربوهیدرات ها هستند، بنابراین بدن باید 50 درصد کالری روزانه خود را از آنها دریافت کند، البته به شرطی که از شیرینی ها و شیرینی ها تامین نشود.

وی گفت: ترجیحاً کربوهیدرات ها ماندگار و دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​یا پایین باشد، همچنین بهتر است از مونو و دی ساکاریدها یعنی میوه ها و لبنیات استفاده شود.

این متخصص در عین حال خاطرنشان کرد: امتناع برخی افراد از خوردن چربی ها اشتباه است؛ زیرا چربی ها نباید کمتر از 30 درصد کالری روزانه را تشکیل دهند.

همچنین لازم است مقدار اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه از جمله امگا 3 و امگا 6 افزایش یابد و در مقابل، چربی های ترانس و اسیدهای تک چرب موجود در غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای فرآوری شده و فست فودها باید حذف شوند.

علاوه بر این، شما باید مقدار کافی پروتیین در روز بخورید - برای مردان 120 گرم و برای زنان 90-100 گرم از آنجایی که پروتیین ماده اساسی برای ساخت سلول ها است که به لطف آن بافت ها تشکیل، ترمیم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصل اساسی دستیابی به یک رژیم غذایی سالم چیست؟

اصل اساسی دستیابی به یک رژیم غذایی سالم چیست؟