مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 20:302023-11-23پزشكي

آمار تولد کودکان در قم افزایش یافت


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خوشبختانه آمار زایمان در مراکز درمانی استان از ده هزار و 463 مورد در نیمه اول سال 1401، به یازده هزار و 133 مورد در نیمه اول سال 1402 رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،  کمیته ترویج زایمان طبیعی با حضور مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، سید حسن عادلی رییس سازمان نظام پزشکی استان و سایر اعضای این کمیته در سالن شهید مطهری(ره) برگزار شد و در این نشست رییس دانشگاه با توجه به اهمیت سلامت مادران و نوزادان و ضرورت ارتقای شاخص های مربوطه بر ضروری تشکیل کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه در پایان هر فصل تاکید کرد.

همچنین مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: طی بررسی آمار زایمان مراکز درمانی، خوشبختانه در مقایسه با آمار همسان سال گذشته تعداد موالید، افزایش قابل توجهی داشته است و از ده هزار و 463 مورد در نیمه اول سال 1401 به یازده هزار و 133 مورد در نیمه اول سال 1402 رسیده است؛ این افزایش حاکی از آن است که سیاست گذاری افزایش جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی قم با موفقیت همراه بوده است.

  محبی از کاهش قابل توجه یک درصدی شاخص سزارین از 54 درصد به 53 درصد خبر داد و افزود: از دیگر گزاره های مطلوب سازی زایمان طبیعی افزایش استفاده از زایمان بی درد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تولد کودکان در قم افزایش یافت

آمار تولد کودکان در قم افزایش یافت