مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 15:002023-11-29پزشكي

«ماندن در ترافیک» باعث افزایش فشار خون می شود


محققان دریافته اند که افزایش فشار خون، مستقل از عوامل استرس زای بیرونی رخ می دهد و می تواند ناشی از جریان ضعیف هوا در داخل خودرو هنگام ماندن در ترافیک باشد.

- محققان دریافته اند که افزایش فشار خون، مستقل از عوامل استرس زای بیرونی رخ می دهد و می تواند ناشی از جریان ضعیف هوا در داخل خودرو هنگام ماندن در ترافیک باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه واشنگتن (UW) یک کارآزمایی تصادفی انجام دادند و با شگفتی شاهد این بودند که نشستن در ترافیک و تنفس هوای فیلتر نشده با افزایش 4.

5 میلی متر جیوه در فشار خون مرتبط است که در عرض 60 دقیقه در معرض هوای فیلترنشده قرار گرفتن، به اوج خود می رسد و تا 24 ساعت پس از آن باقی می ماند.

جوئل کافمن (Joel Kaufman)، محقق ارشد، پزشک و استاد دانشگاه واشنگتن، می گوید: بدن مجموعه ای از سیستم های پیچیده دارد که سعی می کند فشار خون را همیشه برای مغز شما ثابت نگه دارد.

این یک سیستم بسیار پیچیده و کاملا تنظیم شده است و به نظر می رسد که در جایی در یکی از این مکانیسم ها، آلودگی هوای ناشی از ترافیک با فشار خون تداخل پیدا می کند.

در این مطالعه، 16 شرکت کننده 22 تا 45 ساله به عنوان مسافر در ساعات اوج ترافیک در سیاتل به مدت سه روز حضور داشتند تا تاثیر آلودگی ترافیک بر فشار خون اندازه گیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ماندن در ترافیک» باعث افزایش فشار خون می شود

«ماندن در ترافیک» باعث افزایش فشار خون می شود