مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 07:452023-12-16اجتماعي

200 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 3 منطقه جدید با مساحت نزدیک به 200هکتار به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: در سی و هفتمین جلسه شورای عالی محیط زیست 3 منطقه جدید با مساحت نزدیک به 200 هکتار به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.

 وی افزود: این مناطق در قالب سه اثر طبیعی ملی شامل منشورهای بازالتی چالدران، غار قلایچی بوکان و چمن متحرک تکاب هستند که با این اقدام مناطق حفاظت شده استان به 11 مورد افزایش یافت.

شهند اظهار کرد: هدف از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت حفظ ذخایر ژنتیکی اعم از گیاهی و جانوری و چشم اندازهای طبیعی کشور برای این نسل و نسل های آتی است که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه آحاد جامعه در حفظ و نگهداری آنها مسئولیت قانونی دارند.

 وی با اشاره به اینکه در این مناطق بهره برداری باید با رعایت ملاحظات و استانداردهای محیط زیستی انجام گیرد، ادامه داد: این مناطق تاکنون کمتر مورد تعرض و تخریب قرار گرفته اند و از این پس نیز هرگونه بهره برداری در آنها با رعایت ضوابط محیط زیستی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه شد

200 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه شد