مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-18سياسي

هیچ دین و ادیان ابراهیمی مروج خشونت نیست/ تحریف در ادیان عامل ایجاد خشونت است


عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به ارتباط ادیان با خشونت و افراط گرایی، گفت: رویکرد همه ادیان کمال انسان و اقامه قسط و عدل و داد بوده و هیچ دین و ادیان ابراهیمی مروج خشونت نیست بلکه همه ادیان مروج صلح و حمایت از بشریت و محکومیت .

- ایسنا/همدان عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به ارتباط ادیان با خشونت و افراط گرایی، گفت: رویکرد همه ادیان کمال انسان و اقامه قسط و عدل و داد بوده و هیچ دین و ادیان ابراهیمی مروج خشونت نیست بلکه همه ادیان مروج صلح و حمایت از بشریت و محکومیت خشونت در اشکال مختلف هستند.

دکتر رضا سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با جهان عاری از خشونت و افراطی گری و عوامل موثر شکل گیری خشونت و افراطی گری، اظهار کرد: باید در رابطه با خشونت و افراطی گری یک تعریف جامع و کامل داشته باشیم چرا که آن تعریف که از خشونت تحت عنوان خشونت نظامی در اذهان متبادر می شود، تعریف محدودی است.

سلیمانی با بیان اینکه خشونت مفهموم بسیار گسترده ای دارد و اصولاً می تواند از خشونت در کلام، خشونت در ساختارهای اقتصادی، ساختارهای قانونی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تعریف شود، افزود: وجه اشتراک همه این جنبه های خشونت عدم رعایت عدالت در آزادی تفکر، توزیع نابرابر فرصت ها از جمله فرصت های آموزشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ دین و ادیان ابراهیمی مروج خشونت نیست/ تحریف در ادیان عامل ایجاد خشونت است

هیچ دین و ادیان ابراهیمی مروج خشونت نیست/ تحریف در ادیان عامل ایجاد خشونت است