مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-13اقتصادي

گیوه محلات در آستانه انقراض


تولید گیوه در محلات که روزی از رونق بسیاری برخوردار بوده و مشتریانی از سراسر کشور داشت، امروزه با کنار رفتن تدریجی تولیدکنندگان گیوه مسیر فراموشی را در پیش گرفته است.

- تولید صنایع دستی یکی از کسب و کارهای کوچک و زودبازده است و در صورتی که با ایده های جدید همراه شود، می تواند علاوه بر کسب درآمد مناسب، مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.

هرگاه این هنر با تاریخ آمیخته شده و از نسل های گذشته آمده باشد، ارزش بیشتری پیدا کرده و با شاخصه های هویتی مردم آن منطقه پیوند می خورد، آنگاه باید توجه دوچندان به آن داشت و در جهت حفظ و احیای آن تلاش کرد.

محلات را با گل، سنگ و نقاط تفریحی و گردشگری این منطقه می شناسند و این ظرفیت ها، همواره مسافران و توریست های بسیاری را به این شهر جذب می کند.

اغلب مسافران، فعالان اقتصادی و مشتریان سنگ و گل، با حلوا و ارده به عنوان رهاورد این سفر راهی دیار خود می شوند اما در گذشته های دور، دامنه سوغات محلات اینقدر محدود نبود.

با جستجو در اینترنت یا رجوع به کتاب هایی که درباره محلات سخن گفته اند، از تولید گیوه به عنوان یک شغل رایج در محلات یاد شده که بسیاری از گردشگران آن را به عنوان یادگاری سفر به محلات تهیه می کردند یا به عنوان سوغاتی شایسته با خود می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیوه محلات در آستانه انقراض

گیوه محلات در آستانه انقراض