مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 01:552023-11-21سياسي

بازخوانی عباس عبدی از کتاب ناخوانده


آقای عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «خدا یا انسان؟»، چند پرسش و اشکال را دربار مسأله علوم انسانیِ اسلامی در ایران پساانقلاب مطرح کرده است که پیش از ایشان نیز فراوان بیان شده و از این جهت، - آقای عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان خدا یا انسان؟ ، چند پرسش و اشکال را دربار مسأله علوم انسانیِ اسلامی در ایران پساانقلاب مطرح کرده است که پیش از ایشان نیز فراوان بیان شده و از این جهت، باید درباره آنها تأمل کرد.

این مجال، مقدّمه و مدخلی بر تفکّر مبسوط در فرصت های دیگر است.

فارس پلاس؛ مهدی جمشیدی در یادداشتی نوشت: 1.

عباس عبدی انتقاد می کند که آیا در این 45 سال و از ابتدای نوشتن کتاب های جامعه شناسی اسلامی و اقتصاد اسلامی و امثال آنها، تاکنون هیچ متنی اضافه بر آنها تدوین شده است که معرّف علوم انسانیِ غیرغربی و مستقل یا متفاوت از آن باشد؟ آن کتاب ها هم نه اسلامی بودند و نه علمی، به همین علّت به سرعت از عرصه آموزش، خارج شدند.

هنگامی که بیش از چهار دهه بر روی این آرزو سرمایه گذاری کرده اید ولی هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده است و از جایی که بودید، تکان نخورده و به پیش نرفته اید، آیا این سئوال برای تان مطرح نشده است که چرا این پروژه به سرانجام نمی رسد؟ در مقابل باید گفت شگفتا که ایشان به علوم انسانی، اظهار علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی عباس عبدی از کتاب ناخوانده

بازخوانی عباس عبدی از کتاب ناخوانده