مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 11:252023-11-23پزشكي

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها چه بلایی سر انسان می آورد؟


کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تجویز آنتی بیوتیک در زمان بیماری منوط بر مصرف یک دوره کامل است، در غیر این صورت موجب می شود برخی میکروب ها ضعیف و برخی میکروب ها قوی تر شوند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تجویز آنتی بیوتیک در زمان بیماری منوط بر مصرف یک دوره کامل است، در غیر این صورت موجب می شود برخی میکروب ها ضعیف و برخی میکروب ها قوی تر شوند.

معصومه نعمت بخش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنتی بیوتیک یا داروهای ضد میکروب از جمله داروهایی هستند که علیه عفونت باکتریایی و قارچی استفاده می شوند و به هیچ عنوان مورد استفاده عفونت ویروسی نیستند.

وی افزود: کشف داروهای آنتی بیوتیک موجب شد تا خدمت بزرگی به بشریت صورت گیرد، زیرا موجب حفظ جان میلیون ها انسان شد، اما به همان اندازه که مهم و موثر هستند، مقاومت آن ها نیز خطر بزرگی محسوب می شود و به عنوان تهدیدی برای جامعه است.

این دکترای حرفه ای داروسازی گفت: تجویز آنتی بیوتیک منوط بر مصرف یک دوره کامل در زمان بیماری است، زمانی که علائم بیماری در کمتر از یک دوره مصرف بهبود پیدا می کند و سریع تر از اتمام دوره مصرف آنتی بیوتیک را قطع می کنید موجب می شود برخی میکروب ها ضعیف و میکروب هایی قوی تر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها چه بلایی سر انسان می آورد؟

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها چه بلایی سر انسان می آورد؟