مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 07:252023-11-29اقتصادي

برداشت بیش از 170 هزار تن سیب در مهاباد


مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال باغداران این شهرستان بیش از 170هزار تن سیب سردخانه ای و صنعتی را برداشت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر تردست مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به پایان فصل برداشت سیب اظهار داشت: امسال باغداران این شهرستان بیش از 170 هزار تُن سیب سردخانه ای و صنعتی را برداشت و روانه سردخانه یا بازار مصرف کردند.

وی اظهار کرد: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که هفت هزار هکتار آن بارور است و باغداران امسال به طور میانگین، 20 تا 25 تن در هر هکتار سیب برداشت کردند.

 تردست افزود: امسال در حدود 140 هزار تُن سیب در 30 واحد سردخانه های این شهرستان ذخیره و 35 هزار تُن سیب زیردرختی (صنعتی) نیز تحویل مراکز فرآوری داده شده است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به فعالیت 30 واحد سردخانه ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان افزود: این واحدهای سردخانه ای ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آنها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می شود.

تردست گفت: 10 تا 15 درصد میوه تولیدی در سطح شهرستان توزیع و مصرف و 85 تا 90 درصد آن نیز به سایر کشورهای همجوار صادر و یا به دیگر استان ها ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 170 هزار تن سیب در مهاباد

برداشت بیش از 170 هزار تن سیب در مهاباد