مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 07:302023-11-27اقتصادي

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح خرده فروشی در بازارچه مرزی یزدان و ماهیرود وارد مرحله عملیاتی شده است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هیئت وزیران در فروردین ماه سال جاری مجوز خرده فروشی را در بازارچه های مرزی توسط سرپرستان خانوارهای مرزنشین و دارندگان کارت های الکترونیک تا سقف 400 دلار یا معافیت از سود بازرگانی صادر کرد.

مصوبه ای که بعد از طی مراحل اداری، بارگذاری کالاها در سامانه مبادلات مرزی و فراهم شدن زمینه واردات کالا عملاً از مهر ماه سال جاری در دو بازارچه یزدان و ماهیرود وارد فاز اجرایی شد و به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از 15 آبان ماه تاکنون 40 مرزنشین خراسان جنوبی از این استفاده کرده و 15 هزار دلار واردات داشته اند.

علی صادقی با بیان اینکه 6400 مرزنشین در خراسان جنوبی از کارت الکترونیک فعال مرزنشینان بهره مند هستند و انتظار می رود افراد بیشتری از این ظرفیت بهره مند شوند گفت: مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتر می توانند از این فرصت استفاده کنند و قطعاً آمار مرزنشینان تا این شعاع بیشتر از 6400 نفر است ولی در حال حاضر فقط همین تعداد کارت الکترونیک فعال دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی