مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-21اجتماعي

شب چله؛ بیت الغزل فصل سرما


ظهور شب چله، خط بطلانی بر پاییز باشکوه و بلوغ رنگ در طبیعت است.

آنگاه که دامن بلند انباشته از رقص برگ و هیاهوی باد را به اطلسی فریبنده تبدیل و زندگی خود را در تاریکترین لایه های برگ، - ایسنا/کردستان ظهور شب چله، خط بطلانی بر پاییز باشکوه و بلوغ رنگ در طبیعت است.

آنگاه که دامن بلند انباشته از رقص برگ و هیاهوی باد را به اطلسی فریبنده تبدیل و زندگی خود را در تاریکترین لایه های برگ، سنگ، خاک و یخ بندان می پیچاند و دل به امید رویش بهار می سپارد، تا زمستان سرود صلح را سر دهد و زندگی دگر باره بخندد.

با کوچ بانوی هزار رنگ و انگشت اعجاز بر انگیز پروردگار، فصلی که در آخرین گامهایش، ظهور رنگ، تنوع آب و هوا و بیت الغزل بودن خود را با وزش باد، شکوه برگریزان و شب های تاریک و طولانی آرام و پیوسته به جان زمستان نقره ریز هدیه می دهد و سرود باران، همنوایی برف و تسخیر نابهنگام تگرگ را در سمفونی باد، ملودی وهم انگیز ابر می سراید تا آواز کوچ خود را در ذهن یخبندان سرماوز به رخ بفرانبار برفگون بکشد.

حیدری کارشناس ادبیات و فعال در کانون بازنشستگان خانه امید سنندج در مورد شب چله می گوید: بیشتر رسوم و آداب گذشتگان به دست فراموشی سپرده شده و شب چله از این فراموشی جان سالم به در نبرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب چله؛ بیت الغزل فصل سرما

شب چله؛ بیت الغزل فصل سرما