مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-18اقتصادي

افزایش آمار هاری و گزیدگی نگران کننده است


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی-پژوهشی در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب تاکید کرد و گفت: باید به صورت تخصصی در پی ارائه راهکارهای عملیاتی برای این مهم باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حمید میرزایی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز، در هشتمین جلسه کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری(سگ های بدون صاحب) که با حضور اعضای کارگروه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در دستور العمل ابلاغی، در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری های کشور به استان البرز اختصاص یافت و استان نیز این مبلغ را در میان شهرداری های استان توزیع کرد.

وی افزود: اما با توجه به روند رو به افزایش سگ های بلاصاحب در استان و همچنین بالا بودن هزینه های مربوط به آن از جمله؛ زنده گیری، غربالگری، نگهداری، عقیم سازی و تحویل به سازمان پسماند با مشکلات متعددی مواجه هستیم که باید در کارگروهی تخصصی و پژوهش محور تعیین تکیلف شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: گزیدگی از جمله مهمترین مشکلات موجود است که بر اساس آمار مرکز بهداشت استان از سال 93 تاکنون با افزایش سه برابری مواجه بوده که نگران کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار هاری و گزیدگی نگران کننده است

افزایش آمار هاری و گزیدگی نگران کننده است