مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:102023-11-26اقتصادي

برنامه ترکیه و روسیه برای دستیابی به تجارت 100 میلیارد دلاری


ترکیه و روسیه در جلسه کمیته مشترک اقتصادی در آنکارا بر هم افزایی دو کشور برای افزایش حجم مبادلات تجاری مشترک به 100 میلیارد دلار تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، جودت یلماز معاون رییس جمهور ترکیه و الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در جریان دیدار شب گذشته با یکدیگر در آنکارا، تاکید کردند که کشورهایشان تلاش ها برای افزایش مبادلات تجاری فیمابین به سطح 100 میلیارد دلار بیشتر کردند.

در جلسه کمیته مشترک اقتصادی ترکیه و روسیه، دو طرف ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص حوزه های انرژی، سرمایه گذاری و گردشگری بر اهمیت تنوع بخشی به سرمایه گذاری های متقابل به ویژه در زمینه تقویت زیرساخت های بندری، تسریع در مراحل صادرات و همچنین تاکید بر اهمیت تنوع بخشی به کالاهای تجاری صادراتی تاکید کردند.

در این دیدار همچنین درباره پرونده های منطقه ای و بین المللی، به ویژه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بحث هایی صورت گرفت و  یلماز و نواک بر لزوم حل آن از طریق راه حل های صلح آمیز دائمی تاکید کردند.

مسئولان ترکیه و روسیه همچنین بر آمادگی کشورهایشان برای انجام تلاش های لازم به منظور  رساندن کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ترکیه و روسیه برای دستیابی به تجارت 100 میلیارد دلاری

برنامه ترکیه و روسیه برای دستیابی به تجارت 100 میلیارد دلاری