مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-17اجتماعي

هشدار هواشناسی: سه روز پر خطر در راه است


سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به افزایش غلظت آلاینده های جوی و تداوم آلودگی هوای کشور از شنبه تا روز دوشنبه هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه پایداری جو از روز شنبه 25 آذر تا روز دوشنبه موجب پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز، روز یک شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز و سمنان و روز دوشنبه اصفهان، اهواز و مشهد خواهد بود.

 اثر مخاطره این سامانه افزایشِ غلظت آلاینده ها، افزایشِ شاخص ِ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها اعلام شده است.

 سازمان هواشناسی به مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی در منابع متحرک و ثابت و کنترل فعالیت های صنعتی مراکز انتشار آلاینده ها توصیه کرده است.

 کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی و پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی: سه روز پر خطر در راه است

هشدار هواشناسی: سه روز پر خطر در راه است