مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 23:202023-11-27سياسي

آیا مخالفان طالبان هماهنگ می شوند؟


تحرکات جدی تر مخالفان طالبان در ماههای اخیر از یک سو و سر سختی طالبان از سوی دیگر چه در مورد مسائل داخلی و در رابطه با همسایگان شمالی و جنوبی این امید را در دل کلیه مخالفین طالبان زنده کرده که احتمالا با هماهنگی و یکصدایی بتوانند دشمن بنیادگرای خود را یا به عقب نشینی وا دارند.

- عبدالرضا فرجی راد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه و کارشناس ارشد سیاست خارجی در یادداشتی برای جماران نوشت: بعد از برگزاری نشست مخالفین طالبان در دومای روسیه در هفته گذشته، امروز دوشنبه نشست دیگری با حضور مخالفان تحت عنوان راهکارهای متفاوت در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

در این نشست دو روزه تعدادی از شخصیت های افغانستانی حاضر در نشست مسکو و نیز چهره های جدید حضور داشتند.

از چهره های جدید افرادی همچون اسماعیل خان از رهبران جهادی، محسن داور عضو پارلمان پاکستان و رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در کنار افرادی همچون احمد مسعود و شکریه بارکزی سخنرانی داشتند.

هر چند که نشست امنیتی هرات از سال 2012 توسط مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار میشود و از زمان قدرت گرفتن طالبان در کشورهای مختلف یا به صورت مجازی برگزار می شود، ولی نشست امنیتی امسال هرات از اهمیت خاصی برخوردار است و میتواند در نزدیکی مخالفان طالبان به یکدیگر و خارج شدن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مخالفان طالبان هماهنگ می شوند؟

آیا مخالفان طالبان هماهنگ می شوند؟