مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-06اجتماعي

فاجعه ناشی از رخدادهای طبیعی را با آموزش کنترل کنیم


مسؤول مدیریت بحران شهرستان فردیس با اشاره به سازه های نامقام حواشی شهرستان، گفت: نیاز داریم آموزش مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله را به جامعه هدف خود آموزش دهیم چرا که معتقدیم هر حادثه طبیعی لزوماً فاجعه نیست در واقع نحوه مدیریت ماست که ممکن است .

- سامان ولی نوری، مسؤول مدیریت بحران شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط شهرستان بافت فرسوده هستند، گفت: باید بپذیریم که زلزله بخشی از واقعیت جغرافیایی کشور ماست به این معنا که ما در زمان و مکان وقوع آن و کیفیت و کمیت آن دخل و تصرف یا اختیاری نداریم.

وی با بیان اینکه ما به واسطه قرار گیری در کمربند کوهزایی آلپ –هیمالیا که حدود 15درصد زلزله های جهان در این کمربند لرزه خیز رخ می دهد، ادامه داد: در کشور ما تقریباً هر 10 سال یکبار یک زلزله حدود 7 ریشتری رخ می دهد این مهم می طلبد در این خصوص همواره آمادگی لازم را داشته و تحت آموزش قرار بگیریم.

نوری در ادامه با اشاره به اینکه در 100 سال گذشته حدود 40 زلزله بزرگ در کشور داشته ایم، یادآور شد: با توجه به موقعیت سازه های ساختمانی در شهرستان فردیس و بررسی ایمنی این ساختمان ها تأکید داریم همه اقشار به ویژه نسل جوان از آموزش های لازم برخوردار شوند، از جمله این آموزش ها برگزاری مانور زلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه ناشی از رخدادهای طبیعی را با آموزش کنترل کنیم

فاجعه ناشی از رخدادهای طبیعی را با آموزش کنترل کنیم