مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:252023-12-18اقتصادي

پیش بینی برداشت 61 میلیون شاخه گل نرگس در خوزستان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می شود امسال 61 میلیون شاخه گل نرگس از سطح نرگس زارهای استان برداشت شود.

- ایسنا/خوزستان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می شود امسال 61 میلیون شاخه گل نرگس از سطح نرگس زارهای استان برداشت شود.

محمد حسنی نسب در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سطح زیرکشت گل نرگس در استان امسال به 245 هکتار رسید که در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آغاز برداشت گل نرگس از نیمه آبان ماه امسال، افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت این نوع گل، پیش بینی می شود امسال 61 میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زارهای استان خوزستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و صادراتی شود.

پیش بینی افزایش 38 درصدی برداشت گل نرگس نسبت به سال گذشته حسنی نسب با بیان اینکه برداشت گل نرگس در استان تا اوایل اسفندماه ادامه دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود میزان برداشت گل نرگس نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص انواع گل نرگس تولیدی در استان خاطرنشان کرد: 4 گونه مهم گل نرگس در استان شامل شهلا، پرپر یا شصت پر، پنجه گربه ای و مسکین است که بیشترین سطح زیرکشت و تولید در استان به نرگس شهلا اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 61 میلیون شاخه گل نرگس در خوزستان

پیش بینی برداشت 61 میلیون شاخه گل نرگس در خوزستان