مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 20:302023-12-02اقتصادي

تغییرات اقلیمی و فرسایش خاک مازندران را تهدید می کند


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و فرسایش خاک استان را تهدید می کند، گفت: توجه به مدیریت آب و خاک و تغییر اقلیم در تمامی برنامه های مازندران ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، بابک مؤمنی شامگاه امروز در همایش آب و خاک، منشأ زندگی با بیان اینکه باید اراده عملیاتی و قوی برای حفاظت از خاک وجود داشته باشد، اظهار کرد: نباید در دل بحران قرار بگیریم و برای عبور از بحران و تبدیل آن به چالش دست و پا بزنیم بلکه قبل از وقوع بحران باید به فکر پیشگیری از بحران باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که امسال ریزگردها را در استان مازندران تجربه کردیم، به این معنی بوده که بحران خاک از آنچه می بینیم و لمس می کنیم به ما نزدیک تر است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: باید جدی تر و زودتر از اینکه به اَبَر چالش در حوزه خاک مواجه شویم و در مرحله ای که به عنوان یک مسئله مطرح است بتوانیم برای اقدامات پیشگیرانه آماده شویم.

 مؤمنی بیان کرد: پایگاه داده و اطلاعات آماری درستی نداریم در حالیکه باید پایگاه داده روزآمد از وضعیت خاک استان مبتنی بر دانش روز داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مسأله فرسایش خاک یک مسأله کلیدی است و باید بپذیریم الگوهای بارش در مازندران تغییر کرده و باید تغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی و فرسایش خاک مازندران را تهدید می کند

تغییرات اقلیمی و فرسایش خاک مازندران را تهدید می کند