مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 02:202023-12-14سياسي

تاثیر دانش بومی در کاهش خسارات حوادث طبیعی چیست؟


در جریان برگزاری کارگاه «دانش محلی و بومی و کاهش ریسک سوانح» بر ضرورت توجه به دانش و تجربیات مردم بومی برای کاهش خسارات ناشی از حوادث و نیز ارتقاء تاب آوری در هنگام وقوع حوادث تاکید شد.

- در جریان برگزاری کارگاه دانش محلی و بومی و کاهش ریسک سوانح بر ضرورت توجه به دانش و تجربیات مردم بومی برای کاهش خسارات ناشی از حوادث و نیز ارتقاء تاب آوری در هنگام وقوع حوادث تاکید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارگاه دو روزه دانش محلی و بومی و کاهش ریسک سوانح از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی با همکاری و حمایت دفتر یونسکو در تهران به صورت مشارکتی و کار گروهی و با تسهیلگری و هدایت متخصصان حوزه ریسک سوانح و دانش بومی و با هدف توانمندسازی و بررسی تجربیات جوامع بومی در تاب آوری حوادث برگزار شد.

در روز نخست این کارگاه مسعود همدانی، مدیر امور بین الملل پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: کاهش ریسک حوادث و سوانح با مشارکت عمومی میسر خواهد شد.

از این رو توجه به نگاه فرابخشی و چندبعدی، بهره مندی از دانش بومی و محلی گامی موثر در ارتقای دانش حوادث و سوانح محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه فرصتی مغتنم برای بهره مندی از دانش محلی و بومی در مدیریت سوانح و حوادث است، گفت: این مسئولیت جمعی ماست که با استفاده از دانش بومی و محلی، پل های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر دانش بومی در کاهش خسارات حوادث طبیعی چیست؟

تاثیر دانش بومی در کاهش خسارات حوادث طبیعی چیست؟