مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-17اقتصادي

تاثیر مهارت آموزی در آینده شغلی افراد


به اعتقاد کارشناسان، مهارت آموزی موثرترین راه ایجاد اشتغال به شمار می رود و سرمایه گذاری در آموزش های مهارتی ضمن تربیت افراد متخصص و ماهر، نیاز واحدهای اقتصادی به نیروی ماهر را برطرف می کند.

- به اعتقاد کارشناسان، مهارت آموزی موثرترین راه ایجاد اشتغال به شمار می رود و سرمایه گذاری در آموزش های مهارتی ضمن تربیت افراد متخصص و ماهر، نیاز واحدهای اقتصادی به نیروی ماهر را برطرف می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درحال حاضر در بسیاری از کشورها افراد جویای کار پیش از تحصیل در دانشگاه ها، دوره های مهارتی و فنی و حرفه ای را طی می کنند زیرا آموزش های مهارتی بستر ورود آنها به بازار کار را فراهم می کند.

نگاه به نظام طبقه بندی مشاغل در کشورهای پیشرفته نیز نشان می دهد که در فهرست مهارتهای مورد نیاز برای احراز بسیاری از شغل های تخصصی، مهارت عمومی و تخصصی بیش از مدرک تحصیلی مورد نیاز است.

در کشور ما سازمان آموزش فنی و حرفه‏ ای به عنوان متولی ارائه آموزش ‏های مهارتی غیررسمی نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و جذب افراد ماهر به بازار اشتغال دارد.

در این زمینه محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد که اشتغال و مهارت‏ آموزی دو حلقه متصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مهارت آموزی در آینده شغلی افراد

تاثیر مهارت آموزی در آینده شغلی افراد