مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:552023-11-29اقتصادي

گل دهی بی موقع درختان؛ تنش آبی یا بیماری؟


عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: اولین واکنش درختان مرکبات به ویژه تامسون در برابر عدم مدیریت آبیاری در تابستان، گل دهی در پاییز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، در روزهای سرد برگ ریزان که طبیعت به پیشواز زمستان می رود حال و هوای بهاری برخی درختان تعجب مردم را درپی داشته است.

درحالی باغداران استان مازندران درحال برداشت مرکبات از روی درخت هستند که شکوفه دهی بی موقع برخی درختان مورد توجه قرار گرفته است.

در ارتباط با شکوفه دهی یا گل دهی خارج فصل درختان کارشناسان نظرات مختلفی را اعلام کردند که ازجمله مهم ترین آن تنش ها و تغییرات آب و هوایی و اقلیمی عنوان شده اما در مقابل این نظرات موضوعی که موجب نگرانی باغداران می شود، بحث بیماری ها است.

ازطرفی برخی دیگر اعتقاد دارند این شرایط حکایت از سرمای سخت زمستانی دارد که درمقابل این اعتقادات و باورها حسین صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: اولین واکنش درختان مرکبات به ویژه تامسون در برابر عدم مدیریت آبیاری در تابستان، گل دهی در پاییز است.

وی افزود: درختان سالمی که بخاطر آبیاری نامنظم گل دادند، گل روی محصول و گل سال بعد اثر ندارد ولی اگر میوه هایش روی درخت بماند در محصول سال بعد هم تد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل دهی بی موقع درختان؛ تنش آبی یا بیماری؟

گل دهی بی موقع درختان؛ تنش آبی یا بیماری؟